Ślub w środku tygodnia

Wiem, że ze względu na obecne problemy wiele z Was stoi przed przymusem przełożenia wesela na inny termin (nie odwołuj!), a dostępność terminów w tym roku jest już ograniczona. Tak jak wspominałam, postarajcie się wybrać razem z obiektem i wszystkimi podwykonawcami nowy termin, który odpowiada Wam wszystkim.  Jeśli w Waszym obiekcie nie ma już wolnych weekendów, dostaniecie propozycję przeniesienia przyjęcia na inny dzień tygodnia i wiecie co? To jest super! Wielokrotnie organizowałam wesela moich Par np. w środę czy czwartek i gdy się nad tym zastanowić to ma to same plusy:

  • dostępność podwykonawców jest większa
  • nie ma też problemu z urzędnikiem / księdzem
  • wiele miejsc oferuje rabaty dla wesel nie w sezonie i nie w weekend
  • więcej wolnych dni dla Was – uwierzcie mi i tak nie szlibyście w poniedziałek do pracy po piątkowym czy sobotnim weselu
  • więcej wolnych dni dla Gości – wystarczy ich odpowiednio wcześnie uprzedzić, a w obecnej sytuacji na pewno nikt nie będzie robił Wam problemów – nie musicie też im wysyłać nowych zaproszeń
  • późniejsza godzina ceremonii = więcej czasu na przygotowania w dniu – weźcie pod uwagę, że duża część Gości może dojeżdzać po pracy

 

 

Wniosek: jeśli macie taką możliwość to naprawdę nie upierajcie się przy piątkowym czy sobotnim weselu – będziecie tak zakręceni, że i tak nie będziecie do końca wiedzieli jaki jest dzień! Moja rada jest taka, żebyście ustalili taki termin oczywiście z podwykonawcami i z najbliższymi osobami tj. rodzicami, świadkami, najbliższą rodziną – nie pytajcie WSZYSTKICH gości czy nowy termin im pasuje. Spora część powie, że nie nawet nie sprawdzając w kalendarzu, dlatego najlepiej będzie po prostu uprzejmie ich poinformować o zmianie terminu i poproszenie o potwierdzenie. Sama zmiana terminu jest dla Was wystarczającym stresem, a nie da się ustalić terminu, który będzie pasował 100 osobom. Przy zmianie terminu poproście obiekt na wszelki wypadek o zaznaczenie w umowie, że liczba gości może się zmniejszyć – w razie większej liczby odmów od Gości nie będzie ponosić dodatkowych kosztów.  Pamiętajcie, że Wasz obiekt jak i wszyscy podwykonawcy są do Waszej dyspozycji w przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości. Damy radę!