Jak zorganizować poprawiny

 

Poprawiny znane publiczności jako impreza następnego dnia po weselu,  w polskiej tradycji rozumiane są jako kolejna biesiada pełna jedzenia i alkoholu. Dla mojego dziadka, jeśli wesele nie trwało trzy dni, nie miało żadnego sensu. Dzisiaj Pary mają do tego nieco inne, bardziej nowoczesne podejście. Przede wszystkim, część Was w ogóle z poprawin rezygnuje kończąc celebrację na śniadaniu. Nie jest to wcale zły pomysł – po weselu wszyscy (na czele z Wami) są wykończeni, a dodatkowa impreza to kolejne koszty i logistyka. Jeśli macie ochotę pobalować trochę dłużej i zorganizować poprawiny, weźcie pod uwagę:

  • miejsce: najłatwiej, jeśli poprawiny są w tym samym obiekcie, co wesele. Jeśli bierzecie pod uwagę np. działkę rodziców zaplanujcie odpowiednio jak się tam przenieść

 

  • godzina: miejcie serce i nie zaczynajcie przed 13 – goście muszą mieć czas zjeść śniadanie i dojść do siebie – tak jak i Wy. W planie wesela warto również uwzględnić, do której mają trwać.

 

  • zaproszenie: wysyłając zaproszenia musicie już wiedzieć czy planujecie je z poprawinami. Prosząc gości o potwierdzenie obecności, niech potwierdzą od razu poprawiny

 

  • transport: jeśli poprawiny są w tym samym miejscu, pomyślcie o transporcie gości śpiących w okolicznych hotelach. Jeśli cała impreza przenosi się gdzieś indziej zaplanujcie odpowiednio transport gości i dekoracji (po ustaleniu z florystką będziecie mogli zabrać kwiaty ze sobą dalej)

 

  • menu: tak jak pisałam w poście o jedzeniu (tutaj), obiekt może nie zgodzić się na serwowanie jedzenia z poprzedniego dnia. Na poprawiny polecam Wam inną formę niż serwowana bądź w stół – najlepiej sprawdzają się bufety, grill czy live cooking. Postarajcie się, aby menu odbiegało od tego serwowanego dnia poprzedniego – niech znajdą się w nim rzeczy tłuste (kac nie wybiera) i dużo warzyw. Gdybym miała organizować swoje wesele zrobiłabym tam bufet z wyborem zupek chińskich do przygotowania – na serio!

 

  • alkohol i picie: większość gości może nie mieć już siły na wódkę i drinki – fajnie sprawdzą się piwa (lane z beczki bądź w butelkach), białe wino i prosecco/cava. Pomyślcie np. o vanie z prosecco z owocami, piwem i lemoniadami. I oczywiście dużo wody z owocami i ziołami. Poproście obiekt, aby picie nie było podawane w plastikowych butelkach.

 

  • muzyka: poprawiny mogą iśc w różne strony – u niektórych będzie to boski chill pełen rozmów i drzemek na leżakach, u innych impreza z tańcami i śpiewem. Najlepiej więc dostosować playlistę do obu tych ewentualności. Dostaliście już ode mnie wersję na wesele i pierwszy taniec, pora na tę poprawinową:

 

 

  • atrakcje – dzięki Bogu nikt nie ma nie siły! Możecie pomyśleć o formach organizacji czasu w zależności od miejsca, np. jeśli poprawiny odbywają się na dworze fajną opcją są gry sportowe, duże ogrodowe gry jak Jenga czy podkowy (ja wypożyczam je w Woodbe). Super opcją są też gadżety: jednorazowe japonki, okulary słoneczne czy zestawy na kaca.

 

  • strój – nie zapomnijcie, że na następny dzień potrzebujecie mieć ubrania na zmianę. Dla Panów polecam casualową elegancję czyli jasne chinosy, koszulę z podwiniętymi rękawami i mokasyny albo trampki, a dla Pań letnią białą sukienkę i płaskie buty