Planowanie budżetu w 5 krokach

Aby rozpocząć planowanie i organizację ślubu, niezbędne jest ustalenie budżetu. Bez tego nie jesteście w stanie ustalić daty ani tymbardziej obiektu, w którym miałoby odbywać się wesele. Konsultant ślubny pomaga Parze Młodej już na tym etapie przygotowań – ustalając z nimi ich wizję, potrzeby i marzenia, a potem proponując jak je zrealizować tak, aby wydane przez Was pieniądze były jak najlepiej spożytkowane. 

 

 

Przygotowanie odpowiedniego, REALNEGO budżetu jest kluczem do udanego ślubu. Planując ślub samodzielnie, możesz mieć problem, aby oszacować kwotę potrzebną na każdą konkretną rzecz. Najgorsze, co możecie zrobić to określić początkową kwotę “plus-minus”, nie wiedząc tak naprawdę, co ile kosztuje i myśląc, że jakoś to będzie. Szanujcie swoje pieniądze i swój czas!

  • Punktem wyjścia w planowaniu budżetu musi być decyzja kto płaci. W zależności od tego, czy finansujecie całość ślubu sami, czy też ktoś Was wspiera – musicie to wiedzieć na samym początku, żeby było wiadomo na ile możecie sobie pozwolić.

 

  •  Aby zaplanować ślub będący spełnieniem marzeń, musicie już na początkowym etapie sprecyzować swoją wizję. To jeden z trudniejszych elementów, dlatego warto tutaj skorzystać z profesjonalnej pomocy. Ilość decyzji, którą trzeba podjąć przed ślubem może być przytłaczająca i stresująca. Będzie Wam łatwiej, jeśli od razu zdecydujecie na styl, klimat i wielkość imprezy – dzięki temu łatwiej będzie Wam aprobować/odrzucać różne elementy. Konsultant ślubny pomoże Wam określić Wasze potrzeby i budżet potrzebny na ich spełnienie.

 

  • Po tym jak ustalicie ile macie pieniędzy i jakiego ślubu oczekujecie, przychodzi moment, od którego nie ma odwrotu – zabukowanie daty i obiektu. Po rezerwacji obiektu (najczęściej w formie zadatku), wiecie ile Wam zostało na inne wydatki…Więcej na ten temat przeczytasz tu.

 

  • Rozmawiałyśmy już na ten temat, ale powtórzę się – ślub to tak samo ważne wydarzenie dla Pana Młodego, jak i Panny Młodej. Utarło się, że to kobieta planuje i decyduje, a facet tylko kiwa głową i udaje, że rozróżnia róż łososiowy od fuksji. Aby uniknąć niepotrzebnych konfliktów, ustalcie listę ślubnych priorytetów, tzn. niech każde z Was napisze, co jest dla niego najważniejsze i na co jest skłonny przeznaczyć więcej pieniędzy. Dla Ciebie może być to np. suknia, a dla Niego obsługa barmańska. Każde z Was zasługuje na to, o czym marzy, więc ustalcie z góry na czym nie chcecie oszczędzać, a co ma dla Was drugorzędne znaczenie. Kompromis zapewni Wam udane wesele 🙂

 

  • Organizacja ślubu i wesela to współpraca z grupą podwykonawców. Każda z wybranych usług jest opłacana w innym systemie i terminie. Za niektóre płacicie ratami, za inne dajecie zaliczkę, a resztę po wykonaniu. Jako wedding planner, przez cały okres planowania aż do ślubu, tworzę i aktualizuję dla Was kalendarz płatności. Dzięki temu macie kontrolę nad tym, jakie czekają Was wydatki, wiecie dokładnie za co płacicie i macie poczucie, że ktoś czuwa nad całością budżetu. Najgorszym sposobem jest zakładanie, że za wszystko, co opłacacie po ślubie, wyłożycie z pieniędzy, które otrzymaliście w kopertach od gości – postarajcie się za wszelką cenę uniknąć takiej sytuacji. Lepiej z czegoś zrezygnować lub zdecydować się na tańszą opcję (oczywiście w ramach rozsądku), ale nie przejmować się, że nie będziecie mieli z czego uregulować płatności. Nie macie też kontroli nad tym, ile otrzymacie w kopertach i przede wszystkim – nie chcecie się od razu pozbywać tej kasy! Dobrze zaplanowany budżet pozwoli Wam na cieszenie się każdym elementem wesela i da świadomość dobrze wydanych pieniędzy!

PS. Przeczytaj moje wskazówki jak tanio zorganizować ślub.

c20f951c1a467b751cf5dabd9af143ba